Menu strony

Czy warto otworzyć gabinet piękności w naszym kraju?

Popularność usług związanych ze zdrowiem i urodą tj. usługi fryzjerskie, kosmetyczne, salony piękności, czy nawet gabinety medycyny estetycznej. Z pewnością wzrasta. Konkurencja jest jednak całkiem spora.
Największe skupisko salonów piękności obserwuje się w Warszawie, gdzie na jednego usługodawcę liczy się około 306 mieszkańców miasta.


Następne miejsca zajmują Kraków z liczbą 807 osób na salon i Łódź, gdzie jeden salon ma, zgodnie ze statystykami do obsłużenia 771 osób. Równie dużo salonów świadczących zbliżone usługi obecnych jest w innych dużych miastach, tj. Poznań, Katowice, czy Wrocław. Ciekawą ofertę ma np. . Salony piękności odwiedzają zazwyczaj osoby o wysokim pozycji społecznej – biznesmeni, lekarze, aktorzy i bliskie grupy zawodowe. Znacznie więcej osób o różnych zarobkach i pozycji społecznej odwiedza jednak fryzjera, czy kosmetyczkę.
salon fryzjerski

Gdzie w Polsce opłaca się założyć salon pi - (sprawdź to koniecznie)ękności?
Biznes w branży kosmetycznej warto rozpocząć w Katowicach i Gdańsku, gdyż jest tam najniższe nasycenie tego typu usług i dodatkowo duże zarobki. W tych miastach istnieje dużo wyższa szansa na sukces tego typu działalności. Z drugiej strony w Łodzi nasycenie jest równie małe, jednak zarobki są zauważalnie mniejsze. Można pokusić się o wnioski, że ludzie nie wybierają usług fryzjera, czy kosmetyczki, gdyż utrudniają im to dochody. Warszawa, bez względu na fakt, iż jest metropolią z największą w Polsce liczbą mieszkańców o wysokich dochodach daje najmniejsze szanse na pomyślność na rynku.


Tworząc gabinet fryzjerski, bądź kosmetyczny dobrze jest również postarać się o wysoce wykwalifikowanych i doświadczonych specjalistów. Prawdopodobnie w żadnej innej branży recenzja na temat wyznaczonego zakładu nie rozchodzi się tak błyskawicznie. Źle wykonana obsłużona klientka, może mocno odstraszyć innych od wybrania oferowanych przez nasz salon (polecamy art of beauty) usług. Stworzenie unikalnej oferty oraz świadczenie zabiegów, których nie ma w innych gabinetach ma zasadniczy wpływ na jego popularność. Warto włożyć wkład także w reklamę i promocję, bez tego mało, który biznes ma szansę odnieść sukces. Nie wystarczy poinformować klientów nowo powstałym salonie i jego ofercie. Muszą oni na bieżąco otrzymywać informacje o aktualnych promocjach, nowościach i ofertach specjalnych. Absolutnym musem w dzisiejszych czasach jest profesjonalna strona internetowa, obecność w mediach społecznościowych, czy wpisy w katalogach branżowych.
19/06/16, 08:10