Menu strony

Jak przygotować się do wyjazdu na stok?

Zadowolenie z praktykowania sportów zimowych to możliwość ich uprawiania w sposób bezpieczny. Nasza wydolność cielesna ma istotny wpływ na poziom bezpieczeństwa. Jednostka niezadowalająco przyszykowana do sezonu narciarskiego, zarówno starsza jak też młodsza wiekiem, stwarza zagrożenie nie wyłącznie dla własnego zdrowia, ale również pośrednio dla pozostałych narciarzy.

wyjazd na deskę i na narty do Włoch
Generalnie jednostki, które prowadzą siedzący tryb życia, muszą bezwzględnie podnieść poziom aktywności cielesnej już jesienią. Jeżeli było to niemożliwym, co najmniej na około 7-10 dni przed planowanym wypadem możemy zrobić serię intensywnych ćwiczeń fizycznych takich jak dla przykładu bieg „z góry” najodpowiedniej ze stromego spadku, zbieganie po schodach, podskoki do głębokiego przysiadu, przeskoki obunóż poprzez przeszkodę (przykładowo ławeczkę).


Zobacz również

Wybierając się na wycieczkę w góry warto zakupić właściwe ubranie

snowboard na śniegu
Szeroko rozumiana turystyka górska z całą pewnością może być zaliczona do zdecydowanie najciekawszych aktywności fizycznych, jakie tylko są obecnie dostępne dla dosłownie każdego z nas. Przecież wyprawy po wysokich górach to w każdym przypadku niezapomniane przeżycie, podczas którego można można przede wszystkim podziwiać wspaniałe widoki i jednocześnie zobaczyć, w jaki sposób poradzimy sobie z najróżniejszymi trudnościami, z którymi często spotykamy się na szlakach.
W trakcie jazdy na nartach, dla zachowania bezpieczeństwa, trzeba pamiętać o rozumowym wyborze długości jazdy oraz przerw na odpoczynek. Jeżeli będą to zorganizowane wyjazdy na narty (czapka narciarska) wtenczas nie powinno być z tym problemu - . Dobrze jest wiedzieć, iż procesy regeneracji najintensywniej przebiegają na początku odpoczynku, dlatego korzystniej będzie zatrzymywać się częściej na krótszy czas, niż rzadziej na dłuższy moment. Niezwykle ważnym problemem, towarzyszącym każdej działalności fizycznej jest odwodnienie, mające bardzo ogromny wpływ na pułap wydolności fizycznej. Strata masy ciała o zaledwie 2% z powodu odwodnienia, wywołuje obniżenie zdolności wysiłkowych o mniej więcej 20%. Żeby zapobiec ujemnym konsekwencjom odwodnienia należy spożywać płyny często, zanim pojawi się pragnienie. W warunkach ujemnej temperatury bardzo dobrym napitkiem jest gorąca herbata z cytryną. Obojętnie czy będą to narty we Włoszech - na narty do Włoch czy może w naszym kraju - ważny będzie stosowny wybór sprzętu.

Jeśli zaprezentowane w tym miejscu informacje są według Ciebie niebanalne, kliknij ten link, gdyż w danym serwisie również znajdziesz coś ciekawego.

21/09/09, 17:10